:
Festival tance a nonverbálního divadla, festival českých i zahraničních studentů, Festival nové generace choreografů, tanečníků, perfomerů. Třídenní akce plná absolventských a ročníkových prací studentů HAMU a studentů zahraničních škol s performativním zaměřením. Dvěma večerním představením v DISKu předchází site-specific performance v prostorách HAMU.
Nová generace je platformou pro veřejnou prezentaci prací studentů Katedry tance HAMU. Partnery této platformy je AMU, Magistrát hl. m. Prahy, Ministerstvo kultury ČR, divadlo DISK a Taneční aktuality.
Sobota 26.11.
Standstill of movement
choreografie, interpretace, zvuková koláž: Elisa Hauer (MUK - Music and Art Private University of the City of Vienna)
malba, mluvené slovo: Gerhard Weiisenbacher
Interdisciplinární projekt na pomezí performativního umění - tance a umění vizuálního - kresby. Ústřední aspekty rakouského malíře Gergarda Weiisenbachera a jeho kresby jako východisko pro choreografii:
Kresba vytvořená z tisíců tahů - a jediné tělo v prostoru.
Loďka se pohybuje po diagonále - paralelně s ní pohyb tanečníka.
Klid a nehybnost. Ukotvení..
Zmírnění na konci. Detaily na cestě k němu.
Obraz, pohyb, zvuk - běží proti sobě a potkávají se.
Statická kresba - pohyblivý tanec. Rozpory? Nebo pokus o jejich spojení.
Beyond the limits of the Excessive
choreografie, interpretace: Paulina Schabacker (MUK - Music and Art Private University of the City of Vienna)
malba: Hagen Eckstein
video: Tobias Diestler
hudba: Louis Armstrong
Hagen i já chápeme umění mimo jiné jako ventil pro naše emoce. To má mnoho pozitivních aspektů, ale cílem této práce je upozornit na někdy až nezdravé účinky, které se mohou projevit při praktikování příslušné umělecké formy. Oba jsme se zabývali fyzickými i psychickými hraničními zážitky v rámci naší umělecké praxe. Zatímco Hagenovo dílo diskutuje o psychologických limitech, já se v choreografii zaměřuji na fyzické extrémy.
Oktett
choreografie, interpretace: studenti (MUK - Music and Art Private University of the City of Vienna)
Sedm tanečníků zkoumá různé kvality kolektivní myšlenky. Přicházejí a spojují se proti situaci, která není ideální. Brzy ale promění svou chladnou energii v jinou formu společného bytí.
Faunovo odpoledne
Choreografie: Michaela Dzurovčínová
Interpretace: Alžbeta Mjartanová, Martin Kadrnožka
Hudba: Claude Debussy
Kedy je myšlienka myšlienkou a kedy sa stáva myšlienka realitou? Ak snu, predstave silno uveríme, môžeme ju nazvať skutočnosťou?
Sen měl mou lásku v moci?
Pochybnost, rašící z masívu staré noci,
se větví do snítek, a narůst v pravý les,
byl by to důkaz, žel, že moje kořist dnes,
ten růží poklesek, byla jen pomyslná.
Zvažujme…
(STÉPHANE MALLARMÉ: FAUNOVO ODPOLEDNE - preložil Jiří Pelán)
Choreografia Faunovo odpoledne je inšpirovaná rovnako mennou básňou od Stephana Mallarmého. Pôvabná a zvodná Nymfa príde na chvíľu do Faunovho života, aby mu spestrila jeho obyčajný všedný deň. To, či je Nymfa skutočná alebo je len Faunovou predstavou je zanedbateľné, pretože pocity, ktoré prežije Faun sú skutočné.
Poutníci II (výňatek)
Koncept, choreografie: Anna Benháková
Interpretace: Petra Houšková, Iveta Krmelová, Jakub Kirchner, Natálie Matysková, Jakub Sedláček, Tereza Svobodová
Hudba: Václav Chalupský
Produkce: Adéla Garabíková, Dočasná Company
Kostým a scénografie: Marjetka Kürner Kalous
Dramaturgické konzultace: Klára Ešnerová
Uvíznout v myšlenkách dravého pavouka
v lepkavé síti, co si z vlastní mysli vysoukal
Poutníkem v pustině, prach vítr rozfouká
slídící stíny získali svého otroka
Poutníci, poutníci pouští
ve své samotě po vodě touží
noří se dokola do stejné řeky
pramen však vyprahl před dávnými věky
Poutníci, poutníci pouští
ve vlastních stopách se marně pokouší
najít cestu ven
každý horkem omámen
(Výňatek ze stejnojmenné písně A. Benhákové)
Neděle 27.11.
The Pattern of Contrasts
Choreografie: Kseniia Serykh
Interpretace: Alžběta Mjartanová
Hra se stíny, co může odhalit? Scénáře se mohou pro každého lišit – takže jen vy rozhodnete, který z nich je pravdivý. Každé gesto není náhoda, dívejte se do detailů, držte mysl stranou a prostě vnímejte, která myšlenka je dostatečně přesná, abyste tomu uvěřili.
SHAPƎ
Choreografie: Adéla Kašparová
Interpretace: Natálie Skotáková, Anežka Hrabánková, Terezia Hrabánková, Adam Capouch,Tadeáš Chmel, Alexandr Veselý, Jan Novotný
Hudba: Adam Egyházi
Scénografie, kostýmy: Ruslana Basenko
Produkce: Barbora Koťová, Jakub Drda
Projekce: Ondřej Tyle
podpora.
spiritualita.
sdílení.
dialog.
soutěž.
taktika.
harmonie.
zábava.
vášeň.
komunita.
Vášeň pro komunitu. Vášeň pro pocit, že někam patřím. Formy street dance jsou rozmanité a přinášejí svá specifika, své vlastnosti, své charaktery. Důležité je zůstat sám sebou a nechat se unášet podporou okolí.
Na predaj
Choreografie, produkce: Michaela Dzurovčínová
Interpretace: Eva Rezová, Daniela Miklošová, Lucie Matoušková, Ondřej Berný, Frank Jícha/ Marek Gaj
Kostým: Polina Akhmetzanova
Scénografie: Jana Kahounová
Hudba: Jan Vaniš
Dramaturgie: Gabriela Gabašová
Light design: Vojtech Brtnický, Tomáš Morávek
Vedoucí práce: Mgr. Bohumíra Eliášová, Ph.D.
Tanečná inscenácia inšpirovaná rozhovormi s ženami, ktoré sa venujú najstaršiemu remeslu na svete. Ženská prostitúcia očami prostitútok, ich osobné zážitky, pocity a myšlienky. Keď sa rýchle peniaze stanú závislosťou a premenia sa na život v strachu, samote a nepochopení.
„Prečo ste sa rozhodli robiť prostitúciu, pohybovať sa v erotickom priemysle?
….samozrejme finančná stránka, a už keď som "to" nechcené mala za sebou, veľmi nezáležalo kto bude ďalší…
Čo by ste chceli odkázať ľuďom, ktorí vašej profesii nerozumejú?
.....že rozumiem, že nerozumejú.... a to vôbec nevadí .. tiež sa opakuje klišé - porozumieš až keď zažiješ...
S pozdravom a úctou,
jedna z nich.”
26. a 27. 11. 2022 v divadle DISK
UPOZORNĚNÍ: v první části večera je užíván stroboskop, druhá část večera obsahuje erotickou tématiku