: Katedra tance HAMU
Hlavní program Festivalu Nové generace - studentské komponované večery v divadle DISK. Své práce uvedou jak studenti HAMU, tak zahraniční studenti. V sobotním večeru konkrétně studenti z japonské Ochanomizu University a slovenské Vysoké školy múzických umení. V neděli konkrétně studenti z rakouských Anton Bruckner Privatuniversität a Musik und Kunst Privatuniversität.
Festival Nové generace je festivalem tance a nonverbálního divadla, českých i zahraničních studentů, nové generace choreografů, tanečníků, perfomerů.
Nová generace je platformou pro veřejnou prezentaci prací studentů Katedry tance a Katedry nonverbálního divadla HAMU. Partnery této platformy jsou AMU, Magistrát hl. m. Prahy, Ministerstvo kultury ČR a Dance Context.
SOBOTA 22. LISTOPADU, 19:30
60 minut, bez přestávky. Po představení debata s tvůrci a diváky ve Studiu Řetízek.
Semi-grown
„Semi“ v japonštině znamená cikáda.
Chci odejít, ale nechci odejít.
Na co myslí cikády, když se vylíhnou a vyletí ze svých schránek?
Vylíhnutí cikády připomíná rostoucí nezávislost dítěte na rodičích.
V této choreografii se snažíme vystihnout složité a jemné pocity, které provázejí vstup do nové životní etapy.
Choreografie, interpretace: Yoko Sassa, Rino Marutani (Ochanomizu University Tokyo)
Hudba: René Aubry, Jun Miyake
Castles, Capes & Curtain Calls
Jako děti jsme měli smělé sny nezatížené realitou a byli jsme si jisti tím, kým se staneme. Astronauti. Umělci. Hrdinové. Ale jak se život vyvíjel, tyto sny se často měnily nebo úplně zmizely. Není to selhání. Je to vývoj. Toto dílo ctí tyto rané vize, nikoli s lítostí, ale s úctou. Jemně je oplakává a uznává jejich roli při formování naší osobnosti. Zároveň nás však vybízí, abychom nezůstávali spoutáni minulými očekáváními. To, kým jsme si mysleli, že budeme, je méně důležité než to, kým se rozhodneme být dnes. Skutečné naplnění nespočívá v honbě za verzí sebe sama, která zamrzla v čase. Spočívá v přijetí přítomnosti, v nalezení smyslu v tom, kým jsme nyní. V tom spočívá odolnost. V tom spočívá růst. A především v tom spočívá soucit se sebou samým.
Ačkoli bylo toto dílo vytvořeno jako součást studijního zadání, má hlubší osobní význam. Je to reflexe procesu hledání vlastního hlasu jako umělce, ale také jako jednotlivce. Dílo vybízí diváky, aby se zamysleli nad svou vlastní cestou, aby si vzpomněli na své dětské sny, nikoli s lítostí, ale s vděčností.
Choreografie: Vladlena Klimek (HAMU)
Interpretace: Tereza Moulisová, Dalma Kitley, Lídia Bassa Arranz, Aina Sánchez Torres
Tiché protokoly
Stereotypní návyky všedního života se v každodenní praxi projevují jako zavedený systém mechaniky, automatismu nebo šablon. Obyčejný den a každodenní činnosti se však díky tančícímu tělu stávají živějšími a podněcují naši představivost
Koncept, choreografie, interpretace: Dominik Dolník (VŠMU)
OKURINA - If I could play the PIANO
Kdybych si představil, jak hraješ na klavír, možná bych tě zachytil a dotkl se tvé duše.
Dny ubíhaly a moje lítost rostla.
Tento smutek zůstává jen mezi námi dvěma.
Šedé vzpomínky zamrzlé v čase. Osvoboď je. Teď!
Choreografie: Moe Aita and Yoko Sassa (Ochanomizu University Tokyo)
Interpretace: Sarah Ide, Keiko Kawasaki, Ayano Kitajima, Rino Marutani, Risako Murahata, Yumika Sakoda, Shiori Yoshimura
Hudba: Hania Rani, Dobrawa Czocher, Shinya Kiyozuka
OTISK
"Zvyk je košile, kterou nikdo neušil stejnou nití. Těla odpovídají na otázky, které mysl nikdy neslyšela. Ukládáme se do tvarů, které jsme si nevymysleli. Každý sám, ale přesto všichni stejně. Každý večer malujeme obraz jinými tahy. Vymýšlíme si pořádek, abychom nemuseli myslet na chaos… a někdy to i funguje.“
Choreografie, koncept: Kateřina Zemanová
Light design: Kateřina Zemanová
Kostýmy: Anna Kotyková
Hudba: Aaron Capland, Daniil Trifonov
Pedagogická supervize: doc. Mgr. Bohumíra Eliášová, Ph.D.
NEDĚLE 23. LISTOPADU, 19:30
75 minut, bez přestávky. Po představení debata s tvůrci a diváky ve Studiu Řetízek.
A Waltz for Weeds and Other Individuals
Na první pohled louka. Na druhý pohled taky louka, ale živá. Lidé na ní se nehýbou tak, jak by se měli – nebo možná právě tak, jak by měli.
„A Waltz for Weeds and Other Individuals“ není rekonstrukcí hmyzího života. Je to série pohybových variací na téma všedního dramatu pod stéblem trávy. Lyrické pasáže se střídají s groteskou, drobnosti nabývají váhy.
Nakonec už nikdo neví, kdo pozoroval koho. Ale všichni rostou.
Euforie přijde. Pravděpodobně ve chvíli, kdy to celé přestane dávat smysl.
Koncept, choreografie: Alice Silná
Interpretace: Jolana Vacková, Rozálie Husáková, Vladlena Klimek, Alice Silná, Jonáš Snítil, David Horák, Vojtěch Javůrek
Hudba: Colleen Richardson
Pedagogická supervize: doc. Mgr. Bohumíra Eliášová, Ph.D.
Outbound
Život je jako vlnky na vodě. Někdy je chaotický, jindy klidný a jemný, jindy zase bouřlivý. Tyto všechny vedou řeku k cíli. Každodenní dojíždění ve směru k cíli se stalo rituálem. Nerušen hlukem davu zaznamenávám pocity z každé cesty.
Choreography, interpretation, stage & costume design: Bo-Jia Huang
#39FF14
Keep focus. Neon nature on speed.
Choreografie: Amálie Cuplová
Interpretace: Tomáš Havlík, Simona Hybenová, Oliver Zabystrzan
Hudba: Philip Glass
Pedagogická supervize: doc. Mgr. Bohumíra Eliášová, Ph.D.
Cooperation
Co se stane, když se v prostoru setká pět osobností? Co když se v prostoru setká pět páteří? Co když se v prostoru setká deset očí? Může se stát, že se tato masa částí těla stane jedním mozkem?
Objevujeme cesty ve společném dechu. Pracujeme s prostorem, časem, dynamikou a využíváme anatomický a somatický přístup, znalosti, které jsme nashromáždili během našeho akademického studia, jako zdroj inspirace.
Tvorba a interpretace: Sára Borbála Csaba, Simona Lazurová, Veera Laurila, Katalin Huszár, Benedek Jácinta
To lay a track
V díle To lay a track šest tanečníků zkoumá stopy, které zanechávají jejich pohyby (na svých vlastních tělech, v prostoru, na sobě navzájem). Sólově, v párech, jako kolektivní tělo – jak tanec zanechává své stopy? Prostřednictvím změn držení těla, vnějších podnětů a neustále se měnícího uspořádání těl v prostoru se mění nejen fyzikalita samotných těl, ale také okolní prostor.
Choreografie: Leonie Frühe
Interpretace: Daniela Pagitsch, Katharina Kern, Jonah Martensen, Srdjan Ivanović, Brice Berthelot, Leonie Frühe
Festival Nové generace 2025
Vstupenky SOBOTA 22. 11. 19:30
Vstupenky NEDĚLE 23. 11. 19:30
Program sobota 22. a neděle 23. 11.